Powered By Blogger

søndag 13. februar 2011

Dikt til morsdagen.






Dette skjønne dikte fikk jeg av min datter for noen år siden på morsdagen, det er så fint.
ønsker å dele det med dere mine kjære blogg venner.


Nyt dagen,  jeg kjenner jeg er så takknemlig for barna mine og min kjære mamma.



Våg å være ærlig 
våg å være fri,
våg å føle det du gjør,
si det du vil si.

Kanskje de som holder munn
er reddere en deg.
Der hvor alt er gått i lås
må noen åpne vei.

Våg å være sårbar
ingen er av stein..
Våg å vise hvor du står.
Stå på egne bein.

Sterk er den som ser seg om
og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
 er svake likevel.

Våg å vær nykter,
våg å lev nå.
Syng om det er det du vil, 
gråt litt om du må.

Livet er for kort til flukt, 
bruk det mens du kan.
Noen trenger alt du er,
og at du er sann


Hans Olav Mørk

1 kommentar:

  1. Hei og gratulerer med morsdagen.
    Dette var en fantastisk fint dikt.
    Jeg vet jeg har lest det før ,
    men det må bare leses om og omigjen !

    Nyt dagen ! Jeg har fått kaffe og mat
    på sengen og da er jeg fornøyd :)
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett